Pięć posiłków dziennie

Wiele osób je dziennie tylko trzy posiłki- śniadanie, obiad oraz kolację. Taki sposób odżywiania, nawet w przypadku zachowania dużej regularności posiłków, nie jest dla człowieka właściwy. Jeżeli chcemy odżywiać się zdrowo, to musimy zastąpić trzy większe posiłki trzema mniejszymi.

food-516044_640

Mniejsze posiłki są łatwiejsze do strawienia, dlatego jedzenie pięć razy dziennie ma korzystny wpływ na metabolizm i pomaga w zachowaniu prawidłowej masy ciała. Taki sposób odżywiania umożliwia utrzymanie właściwego poziomu insuliny, bez nagłych skoków poziomu glukozy, które sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Duże posiłki sprzyjają problemom trawiennym oraz wzdęciom. Co więcej, jedzenie trzech dużych posiłków oznacza długie przerwy pomiędzy kolejnymi porcjami pożywienia. W trakcie takich przerw wielu osobom trudno jest uniknąć podjadania i spożywania wysokokalorycznych przekąsek, dlatego utrzymanie właściwej wagi jest dość trudne. Kolejną zaletą pięciu posiłków dziennie jest fakt, że jedząc w ten sposób, łatwiej jest zaplanować jadłospis w taki sposób, żeby dostarczyć organizmowi wszystkich ważnych składników odżywczych. Trzy potrawy dziennie stanowią pewne ograniczenie dla osób, które starają się stosować urozmaiconą dietę.

Jedząc pięć posiłków dziennie należy zadbać o ich regularność oraz o właściwy rozkład całodziennej racji pokarmowej (CPR). Śniadanie powinno dostarczać od 25 do 30 CPR, II śniadanie od 5 do 10 CPR, obiad od 35 do 40 CPR, podwieczorek od 5 do 10 CPR, a kolacja od 15 do 20 CPR.